කැප වූ බුද්ධිමතෙකුගේ නික්ම යාම

කැප වූ බුද්ධිමතෙකුගේ නික්ම යාම
සහෘද විසිනි

සුචරිත ගම්ලත් ශූරීන් ගේ අභාවයෙන් අපේ යුගයේ කැප වූ බුද්ධිමතෙකු අපට අහිමි වීය. මතවාදීව ට්‍රොට්ස්කිවාදියෙකු වූ සුචරිත ගම්ලත් සාහිත්‍යය සහ කලාව පිළිබඳ ට්‍රොට්ස්කිවාදී විචාරය වෙනුවෙන් නිරතුරුව පෙනී සිටිමින් වෙනස් මත දරන්නන් විවාදයට කැඳවන ලෙසින් ප්‍රබල මත ඉදිරිපත් කරමින්, අප සමාජයේ සාහිත්‍යය, කලාව සහ භාෂාව පිළිබඳ කතිකාව නිරතුරුව අවදි කෙළේය, පවත්වා ගෙන යාමට ඉමහත් දායකත්වයක් සැපයීය. ඔහු තමා දරන මතය වෙනුවෙන් දැඩිව සහ අඛණ්ඩව සමාජයේ පෙනී සිටි අතර අවස්ථාවාදී ලෙස තම ප්‍රතිපත්ති පාවා නොදුන්නේය. සමාජ යුක්තිය සහ සාධාරණය පිළිබඳ කරුණු වලදී ඔහු හැමවිටමත් නොසැලී පීඩිතයාගේ පස ගත්තේය. ඒ හේතුවෙන් කොතෙක් ජිවන දුශ්කරතා වලට මුහුණ දුන්නද හේ තම පිළිවෙත පාවා දුන්නේ නැත. ඔහුගේ මතවාදී කැපවීම ඇතැම් විට කෙතරම් උග්‍රවීද යත් ඔහුගේ රුහුණ විශ්ව විද්‍යාලයේ සේවය කළ සමයේ, තමන් දැරූ දේශපාලන අදහස් අනුව ක්‍රියා කළ හෙයින් එකළ රජයේ දේශපාලන බලපෑම් මත ඔහු විශ්ව විද්‍යාලයේ සේවයෙන් නෙරපන ලදැයි කියනු ලැබේ. රැකියාව අහිමි වීමේ හේතුවෙන් කොතෙක් ජිවන දුශ්කරතා වලට මුහුණ දුන්නද හේ තම පිළිවෙත පාවා දුන්නේ නැත.ඇතැම් විචාරවල නිර්දය ස්වභාවය හේතුවෙන් ඊට ‘දෙඤ්ඤං බැටේ විචාරය’ යනුවෙන් නමක්ද ඔහුගේ විවේචකයන් විසින් පටබඳිනු ලැබිණි. තමා දැරූ මතවාදී ස්ථාවරය කිසිසේත්වෙනස් නොකිරීම ඔහු දකින්නට ඇත්තේ තමා විශ්වාස කරන දේ වෙනුවෙන් ප්‍රතිපත්ති ගරුකව පෙනී සිටීම ලෙස යැයි අපට සිතිය හැකිය. ඔහු කිසි විටෙක පෞද්ගලික වාසි තකා ආණ්ඩු හෝ දේශපාලකයන් පසුපස ගිය වගක් අප අසා නැත. උසස් කලාවක් සහ සංස්කෘතියක් වෙනුවෙන් නිරතුරුව පෙනී සිටි ගම්ලත් ශූරීන් කලාවේ සහ සංස්කෘතියේ විශේෂයෙන් භාෂාවේ සහ සාහිත්‍යයේ වත්මන් පිරිහීම පිළිබඳ නිර්දය විවේචකයෙකු වීය. ආචාර්ය සුචරිත ගම්ලත් ට ලංකාවේ විශ්ව විද්‍යාල සම්මානිත මහාචාර්ය පදවියක් පිරිනොනැමීම ප්‍රකට කරන්නේ එම විශ්ව විද්‍යාල වල බුද්ධි අහේනිය මිස ගම්ලත් ශූරීන්ගේ බුද්ධි ප්‍රභාව සහ ප්‍රාමාණික ඥාන මණ්ඩලය පිළිබඳ නිවැරදි විනිශ්චයක් ඔවුන් සතුව ඇති බව නොවේ. අප අද ජීවත්වන්නේ සුචරිත ගම්ලත් ශූරීන් වැන්නවුන්ගේ බරපතළ හිඟයක් ඇති කාලයකය. ඔහුගේ සියලු අදහස් සහ මතවාදී ස්ථාවරයන් සමඟ අප සහමුලින් එකඟ නොවූවද සමාජයේ බුද්ධිමය සංවාදය නිරතුරුව අවුලුවා ලූ කැප වූ බුද්ධිමතෙකු අපගේ සමාජයට අහිමි වීමේ ශෝකය සහ ඉන් ඇතිවූ බරපතල පාඩුව අපි මෙසේ සටහන් කර තබමු.

“සමාජ විචාර” (samajavichara) facebook අඩවියෙනි.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Google photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )